Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
'Duurzaam', een modewoord? Niets is minder waar: het realiseren van duurzaam hoger onderwijs is een ware uitdaging voor de betreffende onderwijsinstellingen. Het hoger onderwijs wil haar studenten voorbereiden op de complexe verwevenheid van economische, sociale en ecologische uitdagingen van de toekomst. Maar hoe moet dit in de praktijk gebeuren? Welke rol is er hierin weggelegd voor onderzoek? En wat heeft een duurzaam aankoop- en personeelsbeleid ermee te maken? Dit boek zorgt ervoor dat u door het bos van beleidslijnen opnieuw de bomen ziet.Is de overstap naar duurzame ontwikkeling wel mogelijk? Vereist het een ware beeldenstorm in het hoger onderwijs? Duurzaam hoger onderwijs bewijst dat er geen reden is tot paniek. De auteurs tekenen heel duidelijk de verschillende mogelijkheden van duurzame ontwikkeling in de context van het hoger onderwijs. Niet enkel voor docenten en beleidsvormers, maar ook voor onderzoekers, dienstverleners en ondernemers. Duurzaam hoger onderwijs realiseren is immers een leerproces, dat moet gebeuren in samenwerking met beleid, middenveld en bedrijfsleven.In het boek vindt u bovendien een concreet en makkelijk hanteerbaar model waarmee u duurzame ontwikkeling in uw eigen omgeving in een handomdraai leert toe te passen
Hoger onderwijs en maatschappij. --- Kwaliteitszorg --- Hoger onderwijs. --- onderzoeksprojecten --- MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen) --- HO (hoger onderwijs) --- duurzame ontwikkeling --- School management --- Higher education --- departement Algemeen 10 --- hoger onderwijs --- onderwijsbeleid --- 378.1 --- 489.4 --- Duurzame ontwikkeling --- 330.34 --- Hoger onderwijs --- Onderzoek --- Research (onderzoek) --- 489.9 --- Hoger onderwijs; Vlaanderen --- 091789.jpg --- Duurzame ontwikkeling: onderwijs --- organisatie van het hoger onderwijs --- Didactiek (hoger onderwijs) --- 378 --- Onderwijs --- Maatschappij --- Onderwijsbeleid --- Nederland --- Kust --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Documentation and information --- HO (hoger onderwijs) --- organisatie --- onderwijs --- universiteiten --- technische universiteiten --- Hasselt University
Choose an application
Tot voor kort was het normaal dat studenten hun studies integraal in het Nederlands konden volgen. Inmiddels worden meer en meer studenten in het Nederlandse en Vlaamse hoger onderwijs verplicht in het Engels af te studeren. De huidige ontwikkelingen roepen vragen op over de manier waarop we aan onze academische instellingen om moeten gaan met de voertaal in wetenschappelijk onderwijs en onderzoek: moet de voertaal zo veel mogelijk Nederlands blijven, mogen instellingen voor hoger onderwijs overschakelen op het Engels, en hoe (on)wenselijk is het dat onderzoekers steeds minder in het Nederlands publiceren? In oktober 2008 werd over deze problematiek een congres gehouden in het Vlaams Parlement; deze bundel geeft een overzicht van een aantal relevante bijdragen aan die discussie. Zo ontstaat een helder beeld van de precieze stand van zaken in het gebruik van het Engels in ons hoger onderwijs. De hier bijeengebrachte informatie draagt bij aan antwoorden op de vraag naar de wenselijkheid van de evoluties die zich de afgelopen jaren op dit gebied hebben voorgedaan.
HO (hoger onderwijs) --- wetenschappelijk taalgebruik --- Sociolinguistics --- OETC (onderwijs in eigen taal en cultuur) --- Dutch language --- School management --- Higher education --- Academic collection --- 780 Hoger onderwijs --- 641 Taalbeleid --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Voertaal; Nederlands --- #KVHA:Hoger onderwijs; Nederlands --- 489 --- Nederlands --- taalgebruik --- hoger onderwijs --- wetenschappen --- 489.9 --- Hoger onderwijs --- Taal --- Wetenschappen --- 378.4 <492> --- 378.4 <493> --- 800.86 --- 101730.jpg --- Nederlandse taal ; hoger onderwijs --- Universiteiten--Nederland --- Universiteiten--België --- Slang. Jeugdtaal. Vaktaal --- Conferences - Meetings --- Nederlandse taal in de wetenschappen --- Nederlandse taal in het hoger onderwijs --- 800.86 Slang. Jeugdtaal. Vaktaal --- 378.4 <493> Universiteiten--België --- 378.4 <492> Universiteiten--Nederland --- Nederlandse taal in de wetenschappen. --- Nederlandse taal in het hoger onderwijs. --- Study and teaching --- Langues de spécialité
Choose an application
Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Antwerp --- Enseignement supérieur et universitaire --- Hoger en universitair onderwijs --- Périodiques --- Tijdschriften --- 378.4 <493 ANTWERPEN> --- #TS:WDEP --- 781 Universitair onderwijs --- Tijdschrift --- abonnementen --- onderwijs --- universiteiten --- Hoger onderwijs --- Universitair onderwijs --- hoger onderwijs --- Universiteiten--België--ANTWERPEN --- Periodicals --- 378.4 <493 ANTWERPEN> Universiteiten--België--ANTWERPEN
Choose an application
Teaching --- Sociology of culture --- onderwijs --- Philosophy --- School management --- Higher education --- opvoeding --- United States --- 130.2 --- 37 --- cultuurfilosofie --- maatschappijkritiek --- #GBIB:SMM --- #GSDBP --- 13 filosofie --- 130.2 cultuurfilosofie --- 130 <73> "19" --- #A9010 --- Cultuurtheorie: primaire teksten --- Onderwijssociologie --- 430. --- onderwijs : algemeen (ler) --- 130.2 <73> "19" --- universiteiten --- onderwijs en opvoeding --- 008 --- 304 --- Filosofie van de cultuur. Cultuurfilosofie. Cultuursystemen. Kultuurfilosofie--Verenigde Staten van Amerika. VSA. USA--20e eeuw. Periode 1900-1999 --- 378 --- 1 --- 13 --- Onderwijs --- Hoger Onderwijs --- Filosofie --- Cultuurfilosofie --- Democratisering --- Hoger onderwijs --- Verenigde Staten --- 130.2 <73> "19" Filosofie van de cultuur. Cultuurfilosofie. Cultuursystemen. Kultuurfilosofie--Verenigde Staten van Amerika. VSA. USA--20e eeuw. Periode 1900-1999 --- Cultuurfilosofie. --- Democratisering. --- Hoger onderwijs. --- Verenigde Staten. --- 430 --- United States of America
Choose an application
Study methods --- studievaardigheden --- didactische processen --- studiemethoden --- Studeren --- Studievaardigheden --- advies, succes, vaardigheden, zelfontwikkeling --- #KVHB:Studeren --- #KVHB:Studiemethode --- onderwijs --- leerprocessen --- 001.8 --- 37.04 --- 489 --- Emotionele intelligentie --- Faalangst --- Geheugen --- Hersenen --- Hoger onderwijs --- Intelligentie --- Leermethoden --- Leerprocessen --- Leren --- Leren leren --- Motivatie --- Student (leerling) --- Studiekeuze --- Studiemethoden --- 450.8 --- Studieplanning --- 474.21 --- leren leren --- Hoger onderwijs; algemeen --- (zie ook: Studiemethoden) --- (zie ook: Leren leren) --- Contains audio-visual material --- Evaluatie --- Studiemethode --- Leerproces --- Pedagogie --- Studiemethodes --- 20e eeuw --- België
Choose an application
Higher education --- 378 --- #SBIB:316.334.1O210 --- #SBIB:316.334.1O222 --- 781 Universitair onderwijs --- onderwijs, universitair en voortgezet --- 378.4 <493-17> --- #GGSB: Sociale wet. essays --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- Onderwijsbeleid: algemeen --- Organisatie van het onderwijs: regionaal --- Universiteiten--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- 378.4 <493-17> Universiteiten--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Sociale wet. essays --- #gsdb3 --- Flanders
Choose an application
Teaching --- onderwijs --- onderwijspraktijk --- Périodiques --- Tijdschriften --- #BAVD:tijdschr. --- #TS:KOHU --- #TS:KOMA --- C6 --- 25 <05> --- 720 Onderwijs --- 37 --- secundair onderwijs --- tijdschriften lerarenopleiding --- 950 --- 450 --- Beroepsonderwijs --- Kunstonderwijs --- Onderwijs --- Opvoeding en onderwijs --- Secundair onderwijs --- Technisch onderwijs --- 482 --- 480 --- 481 --- onderwijs: secundair onderwijs --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Pedagogiek --- Algemene muziekinformatie --- Onderwijs, algemeen --- Onderwijstypen en onderwijsvormen --- Secundair onderwijs - Hoger onderwijs --- Secundair onderwijs; algemeen --- Periodicals --- #BAVD:tijdschr --- tijdschriften lerarenopleiding onderwijs
Choose an application
Dit zorgvuldig gedoseerde boek geeft een bondig overzicht - met betrekking tot structuur, organisatie en wetgeving - van het onderwijs in Vlaanderen, dat de laatste jaren grondig is veranderd. Het geeft inzicht in het globale onderwijssysteem van kleuter- tot hoger onderwijs, de beleidsorganen en de functionering ervan. Zo wordt een bijzonder complexe materie helder op een in omvang beperkte ruimte. (Bron: covertekst)
onderwijswetgeving --- onderwijsstructuur --- 720 Onderwijs --- CLB --- Buitengewoon kleuteronderwijs --- Onderwijsrecht (Onderwijswetgeving) --- Onderwijssystemen --- Onderwijs ; vlaanderen ; beleid --- Onderwijsorganisatie --- Onderwijsstructuur --- 120136.jpg --- Onderwijs ; Vlaanderen --- Structuur --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- Onderwijs --- Organisatie --- Vlaanderen --- onderwijs --- School management --- onderwijsorganisatie --- Flanders --- onderwijsbeleid --- onderwijskunde --- 451.2 --- Hoger onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Onderwijsbeleid --- Secundair onderwijs --- Volwasseneneducatie --- 371 --- Beleid --- Recht --- Scholen --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Education --- Belgium --- Flanders (Belgium) --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Emigratie
Choose an application
This book tells the success story of the modern research university in Europe and its expansion to other continents. By focusing on the freedom of scientific research, teaching and study, the medieval university structure was modernised and enabled discoveries to become a professional, bureaucratically-regulated activity of the university.
Education, Higher --- Universities and colleges --- 378.4 <09> --- 378.4 <4> --- 378.4 <4> Universiteiten--Europa --- Universiteiten--Europa --- Colleges --- Degree-granting institutions --- Higher education institutions --- Higher education providers --- Institutions of higher education --- Postsecondary institutions --- Public institutions --- Schools --- College students --- Higher education --- Postsecondary education --- History --- Universiteiten--Geschiedenis van .. --- Education --- History of education and educational sciences --- anno 1800-1999 --- Europe --- 19th century --- 20th century --- Education [Higher ] --- Universiteiten--Geschiedenis van . --- Universiteiten--Geschiedenis van --- Learning and scholarship - Europe - History - Medieval, 500-1500 --- Education, Medieval - Europe --- Universities and colleges - Europe - History --- Education, Higher - Europe - History --- Universities and colleges - Europe - History - 19th century --- Universities and colleges - Europe - History - 20th century --- Education, Higher - Europe - History - 19th century --- Education, Higher - Europe - History - 20th century --- Education, Medieval --- Education, Medieval. --- Learning and scholarship --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- anno 500-1499 --- anno 1500-1799 --- 378 "04/14" --- 378 <09> --- 378 <09> Geschiedenis van het hoger onderwijs. Geschiedenis van het universitair onderwijs --- Geschiedenis van het hoger onderwijs. Geschiedenis van het universitair onderwijs --- 378 "04/14" Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen)--Middeleeuwen --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen)--Middeleeuwen --- Erudition --- Scholarship --- Civilization --- Intellectual life --- Research --- Scholars --- Medieval education --- Seven liberal arts --- Civilization, Medieval --- #A9502A --- Universités --- Savoir et érudition --- Histoire --- History. --- anno 1900-1999 --- Enseignement supérieur
Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|